با این هفت قدم در شبکه های اجتماعی فروش خود را افزایش دهید

  • زمانیکه برای اولین بار شبکه های اجتماعی برای عموم معرفی شدند، سه موضوع به ذهن من رسید: این به نوعی اتلاف وقت است، من برای اینها وقت ندارم و مشتریان من در اینجا حضور ندارند. در رابطه با هر سه مورد به اشتباه فکر کرده بودم. رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما حیاتی هستند. همگی آنها قابلیت دیده شدن شما و برندتان را افرایش داده و بر میزان سود شما می افزایند.

    افزایش فروش در شبکه های اجتماعی

    سه سال پیش من نسب به این ابزارها کاملا بی توجه بودم. امروزه، شرکتهای تحت مدیریت من با بیش از 5 میلیون بازدید در شبکه یوتیوپ مواجه هستند، در حدود 300 هزار دنبال کننده در فیسبوک داریم و 275 هزار دنبال کننده فعال در شبکه توئیتر هم همراه ما هستند. همانند شما من هم با تعداد بسیار اندکی از بازدید کننده فعالیت خودم را شروع کردم و باور ضعیفی در رابطه با کارآمدی این شبکه ها و زیرساخت ها داشتم.

    افزایش فروش در شبکه های اجتماعی
    افزایش فروش در شبکه های اجتماعی

    اینها هفت موردی هستند که ما برای حضور داشتن و دنبال شدن در زیرساخت اجتماعی انجام دادیم:

    1- شروع کنید:

    مهمترین کار در این رابطه شروع کردن و البته داشتن شروعی سریع است. برای انجام دادن این کار نیاز با دانستن هیچ چیزی ندارید. یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و مشغول ارسال محتوا شوید. همه آن همین است! هیچی چیزی بدون شروع کردن تغییر نمی کند. میلیاردها نفر در سراسر جهان در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستند – – و این خود دلیلی بر عدم پیچیده بودن آنست.

    2- بطور مکرر اقدام به ارسال محتوا کنید و این روند را ادامه دهید:

    هیچ چیزی به نام ارسال بیش از حد محتوا وجود ندارد. شما ممکن است با کارشناسانی برخورد داشته باشید که ارسال مکرر محتوا را تشویق نمی کنند. آنها فکر می کنند که اگر شما بطور مکرر اقدام به ارسال محتوا بکنید دنبال کنندگان شما دست از دنبال کردن شما بر می دارند، اما در ابتدا شما هیچ دنبال کننده ای ندارید. تنها روشی که می توانید از آن طریق دیده شوید، ارسال مکرر محتوا است. آنهایی که بخاطر تعداد بالای محتوای ارسالی اقدام به عدم دنبال کردن شما می کنند، جزء بازار شما نبوده و به هر حال از شما خرید نمی کنند. اگر مردم در مورد تعداد بالای ارسال های شما اعتراض نمی کنند، پس بدانید که به تعداد کافی ارسال نمی کنید. در مدت سه سال، من بیش از 1200 مورد ویدئو در یوتیوپ ارسال کرده ام، که البته من آنرا یکی از پرقدرترین شبکه های اجتماعی می دانم، که تقریبا این تعداد ارسال برابر با 400 ویدئو در هر سال می شود.

    3- تبدیل به کارشناس معروف و شناخته شده در حوزه و صنعت خود شوید.

    اقدام به ارسال محتوایی کنید که شما را تبدیل به یک کارشناس معروف و شناخته در حوزه خودتان بکند. در این رابطه به ارائه اطلاعاتی بر اساس دانسته های خود یا خدمتی که کسب و کار یا محصولات شما ارائه می کنند بیاندیشید. راهکارهایی از قبیل چگونه انجام دهیم، چگونه انجام ندهیم، از چه چیزی خودداری کنیم، چگونه بهترین را بیابیم، چه چیزی آن را تبدیل به بهترین می کند، چگونه آن را تعمیر کنیم و هر آنچه در آن مورد باید بدانید و . . . را ارائه بکنید. اگر در زمینه خشکشویی لباس فعالیت دارد هر آنچه که در رابطه با خشکشویی، لکه بری و پارچه می دانید را به عنوان محتوا ارسال کنید.

    4- کل کره زمین را به عنوان بازار هدف خود انتخاب کنید.

    بر خلاف بازاریابی سنتی، رسانه اجتماعی به شما این اجازه را می دهد تا تمام دنیا را مخاطب خود در نظر بگیرید. در آغاز، شما خواستار توجه از جانب همگان هستید. من دنبال کنندگانی از چین و هند دارم که ممکن است هرگز هیچ یک از کتابهای من را خریداری نکنند و یا در هیچ یک از برنامه های آموزشی من ثبت نام نکنند، اما همواره افدام به اشتراک گذاری محتوای من با یک آمریکایی از دوستان خود می کنند که او ممکن است یک مراجعه کننده برای من باشد. از ابتدا این موضوع را درک کنید که هر کسی ممکن است محتوای شما را ببیند و برای یک حرکت و یا عکس العمل نسبت به آن انگیزه پیدا کند.

    5- محتوای مختلف و متفاوت تهیه کنید.

    از هر نوع و قالب محتوا استفاده کنید: ویدئو، عکس، نقل قول، مقالات و وبلاگ ها و یا حتی جمع آوری، سازماندهی و ارائه مطالب دیگران. اشتراک گذاری محتوا آسان ترین راهکاری است که حتی ممکن است در زمان اندک برای شما دنبال کنندگانی را به همراه داشته باشد. از طریق اشتراک گذاری محتوای تولید شده یک رقیب و اعتبار دادن به وی، شما دنبال کنندگانی را از سوی وی به سمت خود جذب می کنید.

    6- قانون 80/20

    80 درصد از محتوای ارائه شما باید بار اطلاعاتی داشته باشد و نه بار ترویجی و تبلیغاتی. در آغاز ممکن است شما این قانون را به قانون 95/5 هم تبدیل کنید، که در آن 95 درصد مطالب دارای بار اطلاعاتی هستند. هیچ کس اقدام به دنبال کردن شما تنها به این دلیل که شما به دلیل دنبال کننده نداشتن اقدام به ارسال محتوای تبلیغی و ترویجی کرده اید، نمی کند. شما در ابتدا باید مخاطبانی جذب کنید که محتوای شما را می خواهند. همچنان که میزان دنبال کنندگان شما افزایش پیدا می کند، شما می توانید میزان محتوای ترویجی خود را افزایش دهید.

    7- تفویض اختیار نکنید.

    هیچ اهمیت ندارد که جایگاه سازمانی شما چقدر مهم است یا اینکه برنامه کاری شما چقدر فشرده است، شما باید مالکیت حضور اجتماعی خود را در اختیار داشته باشید. من مدیریت سه شرکت مختلف را بر عهده دارم و با این وجود باز هم فرصت کافی برای ارسال محتوا بصورت روزانه را در اختیار دارم، چرا که قدرت این رسانه ها را بخوبی درک کرده ام. همچنین من توسط تیمی از جوانان متخصص در امر بازاریابی و علاقمند به شبکه های احتماعی حمایت و پشتیبانی می شوم، اما هیچ یک از اینها بیشتر از آن چیزی که من در مورد کسب و کار خودم میدانم دارای اطلاعات نیست. آنها در تهیه و ترویج محتوا به من یاری می رسانند، اما صدای من خودم هستم. شما باید دارای اعتبار باشید که برخی برندها آن را فراموش می کنند.

    هیچ اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید، چقدر سن دارید یا اینکه مشغول چه کاری هستید، این رسانه ها می توانند فرصتهای بزرگی برای برند و کسب و کار شما باشند، اما ابتدا باید شروع کنید و دنبال کنندگانی برای خود داشته باشید.
    نویسنده: گرانت کاردون – 5 اسفند 1392
    فرشید رمضانی | مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 147 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • قالیشویی
      اکتبر 7, 2016 در 5:27 ب.ظ

      سلام و خسته نباشید مطالب بسیار خوبی بود برای فروش اینترنتی

    یک نظر اضافه کنید