39 ایده عملی برای جذب ترافیک بیشتر به سایت

  • کمبود ترافیک برای وبسایت یکی از مهمترین چالش هایی است که من از صاحبان کسب و کارها درباره آنها می شنوم. برخی از آنها درباره از دست دادن بخش قابل توجهی از ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی خود در طی یک یا دو سال گذشته صحبت می کنند و پیوسته به دنبال راههای جدیدی برای هدایت ترافیک به سایت خود هستند.

    جذب بازدیدکننده

    این مقاله سعی دارد تا به بازاریابان و صاحبان کسب و کارها مجموعه ای جدید از روشها و نکات عملی و کاربردی جهت دریافت ترافیک برای وبسایت یا سایت خودشان بدهد. در عین اینکه برخی از این راهکارها در کوتاه مدت عملی نمی شود، از اینکه برخی از آنها در چه مدت زمان اندکی برای شما نتایج قابل توجهی را به ارمغان می آورد متعجب خواهید شد.

    1- بر کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید.

    دوران تمرکز کردن بر یک کلمه کلیدی واحد برای یک صفحه از سایت خیلی وقت است که سپری شده است. بررسی کنید و مطمئن شوید که محتوای شما شامل تمامی واژه ها و عبارات مرتبط با موضوع مورد نظر باشد. از این طریق میتوانید امیدوار باشید که مطالب شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود

    2- بر روی سایت خود اقدام به راه اندازی یک فروم بکنید.

    داشتن یک فروم فعال به سرعت می تواند موجب بدست آوردن رتبه بهتر در رابطه با کلمات کلیدی بلند شود. همچنین برای کاهش بانس ریت سایت، افزایش توقف بازدید کننده در سایت و همچنین تشکیل دادن گروهی از طرفداران نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

    3- گروهی را در فیسبوک راه اندازی کنید که ترافیک مناسب را به وبسایت شما هدایت کند.

    گروهی را تشکیل دهید که اعضای آن به طور خاص از افراد و مخاطبین شما در بازار هدفتان باشد که در آن افراد قادر به پرسش و دریافت پشتیبانی باشند و حتما به خاطر داشته باشید تا در زمان های لازم آنها را به بخشهایی از سایت خود ارجاع دهید.

    4- مطالب قرار داده شده در وبلاگ خودتان را برای StumbleUpon ارسال کنید.

    نسبت به نتیجه گرفتن از آن شک نکنید!

    5- محتوای وبلاگ خود را از طریق لیست ارسال ایمیل های خود تبلیغ و ترفیع کنید.

    این کار لزومی ندارد تا به بخش اصلی و تمرکز اصلی ایمیل های ارسالی شما تبدیل شود، اما قرار دادن یک یا دو لینک از مطلبی که پیش از این در وبلاگ خود منتشر کرده اید می تواند بطور قابل توجهی منجر به افزایش ترافیک، مشتری بالقوه و در نهایت افزایش فروش برای شما شود.

    6- پاسخ دهنده یک پرسش در وبسایت Haro باشید.

    پاسخ گفتن به یک سوال در این سایت تنها چند دقیقه از زمان شما را می گیرد، ولی می تواند منجر به روابط عمومی بالا، لینک های درون گرا با کیفیت بالا و ترافیک ارجاعی به سایت شما شود.

    7- بر روی عناوین خود زمان بیشتری را صرف کنید.

    عناوین استفاده شده در محتوای ارسالی شما از جمله مواردی است که توجه هر مخاطبی در بدو ورود به سایت، خصوصا زمانی که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، جلب می کند. از جلب توجه کننده بودن آنها اطمینان کسب کنید و سعی کنید از طریق آنها بطور واضح و روشن منفعت و ارزش ارائه شده به خواننده خودتان را معرفی کنید.

    8- به یک جامعه وبلاگ نویسی مانند ProBlogger و یا CopyBlogger بپیوندید.

    این روشی بسیار عالی برای ارتباط برقرار کردن با دیگر وبلاگ نویسان و تبلیغ و ترفیع محتوای تولید شده توسط یکدیگر می باشد.

    9-در مطالب خود لینکی از دیگر مقالات قبلی خود در وبسایت قرار دهید.

    زمانی که اقدام به نگارش یا تهیه یک محتوا برای وبلاگ خود می کنید، در آن حتما از مطالب قبلی دیگری که تصور می کنید ممکن است برای خوانندگان شما مفید واقع شود نام ببرید؛ این موضوع به بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج موتور جستجو و افزایش زمان توقف بازدید کننده بر روی سایت، نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و نیز ترافیک ارجاعی به سایت شما کمک شایانی می کند.

    10- بر روی وبلاگ های دیگر مرتبط با حوزه کاری خود به عنوان نویسنده مهمان اقدام به درج مطلب کنید.

    نگارش مطلب بر دیگر وبلاگها بصورت نویسنده مهمان در صورتی که موضوع آن وبلاگ با حوزه فعالیت شما در تطابق نباشد از ارزش چندانی برخوردار نیست، حتما قبل از این کار از در ارتباط بودن و کیفیت محتوای قبلی درج شده در آن وبلاگ و کیفیت کلی آن اطمینان کافی کسب کنید.

    11- در یک وبسایت معتبر به عنوان مهمان برای خود ستونی داشته باشید.

    اگر بتوانید به عنوان یک ارائه دهنده مطلب یا ستون نویس ثابت در یک سایت با قدرت و سابقه و البته شناخته شده مانند Forbes و یا Huffington Post فعالیت داشته باشید، نه تنها از این طریق قادر به هدایت ترافیک هدفمند به سایت خود می شوید، بلکه می توانید خود را به عنوان یک کارشناس در حوزه تخصصی فعالیت خود به دیگران بشناسانید.

    12-اقدام به بهینه سازی مطالب منتشر شده کنونی خود بکنید.

    در بین مطالب قدیمی و گذشته خود جستجویی داشته باشید تا از کیفیت عناوین انتخاب شده برای آنها، برچسب های انتخاب شده، نشانی های وب و توضیحات متا مطمئن شوید.

    13- لینک های نا مربوط و قدیمی را حذف کنید.

    در حالیکه لینک های سایت بطور خودکار توسط گوگل ایجاد می شوند، شما می توانید از نشان داده شدن برخی از این لینک ها ممانعت به عمل بیاورید، این کار می تواند شانس نشان داده شدن برخی از لینکهایی که خواهان نشان داده شدن آن هستید افزایش دهد. شما می توانید این کار را از طریق ابزار گوگل وبمستر انجام دهید.

    14- به مبادله تبلیغات بپردازید.

    با یکی از سایت های موجود در حوزه فعالیت خود به تبادل تبلیغات بپردازید.

    15- تعداد دفعات ارسال محتوا را افزایش دهید.

    نیل پَتِل (Neil Patel) در تحقیقی به این نتیجه رسیده است که 6 بار( و نه 5 بار) ارسال محتوا بر روی وبلاگ یا سایت ترافیک ورودی را در حدود 18.6% افزایش می دهد. شما خودتان می توانید میزان دقیق این نرخ را بر روی سایت خود بعد از دوره ای معین بدست آورید. به خاطر داشته باشید که این مقدار در برخی از موارد ممکن است تا حدودی مقیاس پذیر و قابل تغییر باشد.

    16-محتوای درج شده خود را برای Reddit ارسال کنید.

    از موثر بودن این کار نیز همانند روش پیشنهادی شماره 4 مطمئن باشید.

    17-از افراد تاثیر گذار در حوزه و صنعت خود در توئیت های خودتان نام ببرید.

    زمانی که در یکی از مطالب ارسالی خود اقدام به نام بردن از کسی می کنید، به خاطر داشته باشید که حتما از کاراکتر @ قبل از نام آنها در تبلیغ و ترفیع مطلب خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

    18-انرژی خود را بر آن دسته از استراتژی ها متمرکز سازید که در حال حاضر برای شما نتیجه مطلوبی دارند.

    نیازی نیست هر کاری که دیگران انجام می دهند را عینا انجام دهید. تجزیه و تحلیل و نتایج حاصل از آن در سایت خود را بخوبی مطالعه و بررسی کنید تا متوجه شوید موارد اصلی هدایت کننده ترافیک به سایت شما چه مواردی هستند و انرژی خود را در این حوزه ها متمرکز سازید.

    19- با دیگر افراد فعال یا دارای ارتباط در صنعت خود ارتباط برقرار کنید.

    می دانم که این موضوعی تکراری و کلیشه ای به نظر می آید، اما بدانید که برقراری ارتباط با دیگر وبلاگ نویسان فعال در حوزه، صنعت و بازار هدف شما منجر به لینک های درون گرا ارگانیک و ترافیک ارجاعی به سایت شما می شود.

    20- سعی کنید در مطالب خود از هر کلمه کلیدی که تصور می کنید با صنعت یا فعالیت شما مرتبط است استفاده کنید.

    من در اینجا نمی خواهم از مکتب هرزه نگاری کلمات کلیدی قدیمی برایتان صحبت کنم. من در مورد تمرکز کردن بر روی محتوای موضوعی و شانس بیشتر دیده شدن شما به ازای تمامی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما و بی توجه به نامفهوم بودن آنها صحبت می کنم.

    21-لیستی از 10 وبسایت برتر حوزه کاری خود را آماده و معرفی کنید.

    10 وبلاگ برتر فعال در حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید و محتوایی را در مورد آنها تهیه کنید. حتی ممکن است دوست داشته باشید بنر یا چیزی شبیه به آن را تهیه کنید تا آن سایتها از آن طریق قادر به نشان دادن موفقیت های خود باشند.

    22- از لینکهای فیسبوک بیشترین بهره را ببرید.

    بررسی کنید و از وجود داشتن بک لینک به سایت خودتان در صفحه معرفی خود در فیسبوک، توضیحات تصاویر، در بخش نظرات موجود در مطالب ارسالی و در هر جایی که به نظرتان مرتبط و مهم می آید کسب اطمینان کنید.

    23-بر روی شبکه یوتیوپ هم فعالیت داشته باشید.

    در بین تمامی شبکه های اجتماعی شبکه یوتیوپ بیشترین میزان ترافیک را به سایت شما هدایت می کند که میزان متوسط آن برای هر بار بازدید 2.99 صفحه از سایت شما می باشد.

    24-به تصاویر ارسال شده در محتوای وبلاگ خود مطلبی را اضافه کنید.

    همیشه به خاطر داشته باشید که عنوان و نشانی وب خود را در تصاویر استفاده شده در محتوای وبلاگ خود استفاده کنید، چرا که در زمان اشتراک گذاری و پین شدن آنها در شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار مثبتی بر روی وبسایت شما خواهد داشت.

    25-در گروههای صنعت مرتبط به خودتان در محیط فیسبوک و لینکداین عضویت داشته باشید.

    برای ایجاد روابط دو طرفه و هدایت ترافیک به سایت خود حتما از ارائه اطلاعات، نکات و اندرز های کاربردی دریغ نکنید.

    26- با وبلاگ نویسانی که پیش از این برای شما تامین ترافیک هر چند اندکی داشته اند ارتباط برقرار کنید.

    اگر کسی پیشتر از سایت شما لینکی را در محتوای خود قرار داده، مطمئنا چیزی که گفته اید یا نگاشته اید برایش قابل قبول بوده است. با وی تماسی را برقرار کنید و بررسی کنید که آیا راههای دیگری برای تبلیغ و ترفیع سایت شما و همین طور سایت یا وبلاگ آنها وجود دارد یا خیر؟

    27- از یک وبلاگ نویس مطرح بخواهید تا برای وبلاگ شما بصورت نویسنده مهمان به نگارش مطلب بپردازد.

    به احتمال بسیار زیاد آنها پس از این اقدام به اشتراک گذاری مطالب شما در سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود می کنند که خود منجر به هدایت دنبال کنندگان خودشان به سایت شما می شود.

    28- به نظرات درج شده در وبلاگ خود حتما پاسخ دهید.

    به تمامی نظرات درج شده بر روی محتوای منتشر شده خود بر روی وبلاگ یا سایت با فکر و سنجیده پاسخ دهید. این روشی بسیار خوب و مناسب برای ایجاد ارتباط دو سویه و همچنین هدایت و بازخوانی مجدد افراد درج کننده این نظرات به سایت شما می باشد.

    29- وبلاگ خود را به Alltop اضافه کنید.

    به عنوان یک مجموعه از تمامی انواع مختلف محتوای تولیدی در محیط اینترنت، با ارسال سایت و وبلاگ خودتان شانس پیدا شدن مطالب شما توسط کسانی از بازار هدف شما را که در جستجوی مطالب شما هستند بالا می برد.

    30-به سوالات پاسخ دهید.

    به سایتهایی از قبیل Yahoo Answers و Quora سر بزنید و سوالات مرتبط با حوزه تخصصی فعالیت خود را پاسخ دهید.

    31- یک مطلب جهت پاسخگویی تهیه کنید.

    مطلبی را در پاسخ به محتوای تولید شده یک وبلاگ یا سایت دیگر فعال در حوزه تخصصی خود که سر و صدای زیادی به وجود آورده و حاشیه دار شده است تهیه کنید و پس از انتشار اجازه دهید تا نویسنده مطلب اصلی هم از انتشار این مطلب توسط شما مطلع شود. شانس بسیاری بالایی در این مورد وجود دارد که آن نویسنده نتواند در برابر نوشتن پاسخی برای شما و اشاره کردن به شما در آن و انتشار آن خودداری کند.

    32-با وبلاگ نویسان تاثیر گذار تماسی دو جانبه برقرار کنید.

    زمانی که شما اقدام به تهیه یک مطلب مبتکرانه و یا مطلبی که از ارزش خاص خبری برخوردار است می کنید، تاثیر گذاران فعال در حوزه تخصصی خود را از آن مطلع سازید. مطمئنا از تعداد بک لینک های مرتبط با مطلب خود متعجب خواهید شد.

    33- از طبقه بندی ها بصورت مناسب بهره ببرید.

    اگر پیش از این اقدام به دسته بندی محتوای تولید شده خود در دسته های مختلف نکرده اید، الان دیگر زمان انجام این کار فرا رسیده است. طبقه بندی مطالب نه تنها برای سئو سازی و یا بهینه کردن نتایج موتور جستجو مناسب می باشد، بلکه به خوانندگان شما هم برای پیدا کردن مطالب مورد نظرشان کمک شایانی می کند.

    34- محتوایی برجسته را که به عنوان یک نقطه عطف عمل می کند برای ارسال در وبلاگ خود تهیه کنید.

    حداقل چند مورد مطلب طولانی و معتبر تهیه کنید که بصورت ارگانیک و در طول زمان توجه مخاطبین و بک لینکهای بسیاری را برای سایت شما ایجاد کند.

    35- بر روی وبلاگ های مرتبط با صنعت خود اقدام به درج نظرات خود بکنید.

    به طور مستمر اقدام به درج کامنت بر روی یکی از وبلاگ های مشهور و شناخته شده در حوزه فعالیت تخصصی خود بکنید تا از این طریق ترافیک ارجاعی بیشتری به وبسایت شما هدایت شود و در ادامه روابطی دو سویه را با دیگر وبلاگ نویسان شناخته شده ایجاد نمائید.

    36- با افراد تاثیر گذار در جامعه مخاطبین هدف خود مصاحبه داشته باشید.

    احتمال اینکه آنها این مصاحبه و اخبار آن را در بین مخاطبین خود بازتاب دهند بسیار زیاد است.

    37- مطالب وبلاگ خود را بصورت مرتبط در فیسبوک به اشتراک بگذارید.

    بطور مرتب بخش کوچکی از محتوای درج شده در سایت خود را در قالب یک پست در فیسبوک خود منتشر کنید تا از این طریق مخاطبان و دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی تحریک به کلیک کردن بر روی آن شده و وارد سایت شما شوند.

    38- محتوای وبلاگ خود را بر روی Triberr به اشتراک بگذارید.

    با دیگر وبلاگ نویسان شناخته شده جلساتی را بصورت حضوری تشکیل دهید و بدنبال راههایی برای گسترش همکاری و اشتراک گذاری محتوای یکدیگر باشید.

    39- وبلاگ خود را به Technorati اضافه کنید.

    به عنوان بزرگترین دایرکتوری وبلاگ در جهان، وبلاگ شما باید دارای چهار چوبی استاندارد شده برای تمامی وبلاگ نویسان در سراسر دنیا باشد.

    چه روشهای دیگری به این لیست اضافه می کنید؟ در بخش نظرات ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

      نویسنده جیسون دیمرس – 23 اردیبهشت1393

    فرشید رمضانی: مشاور سئو | بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 145 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • موزان
      اکتبر 28, 2014 در 4:35 ق.ظ

      ممنون از مطلب خیلی خوبتون
      یه سوال .. این شبکه stumbleupon برای سایت های ایرانی فایده ای داره ؟ یعنی کاربرای ایرانی اصلا در اون عضو هستن که مطالب ما رو ببینن و لایک کنن ؟ من تا حالا اسمش رو هم نشنیده بودم ..
      من سایتی دارم که در پینترست .. فیس بوک .. اینستاگرام .. آپارات و توییتر حضور داره آیا لازمه تو همه شبکه های اجتماعی فعال بود؟ چون همون طور که خودتون میدونید این یه کار خیلی وقت گیر و پر زحمت هست

      • فرشید رمضانی
        اکتبر 31, 2014 در 10:57 ب.ظ

        سلام و خواهش میکنم
        استامبل اوپان از بهترین و کاربردی ترین شبکه های اجتماعی است که من توصیه میکنم حتما در آن گشت و گذار بفرمایید . ولی در مورد اشتراک گذاشتن مطالب تا حد زیادی حق باشماست . اکثر جستجو ها به زبان انگلیسی بوده و مقالات فارسی کمتر دیده میشود .
        نیازی نیست در همه شبکه ها باشید . چند تا از آنها ( که در مفید ترینشان هستید ) کفایت میکند . مگر آنکه شبکه اجتماعی اختصاصی برای شغل شما وجود داشته باشد که اگر راهنمایی بفرمایید ، بیشتر و بهتر میتوانم خدمتتان باشم .
        ممنون

    • pooria
      نوامبر 17, 2014 در 7:46 ب.ظ

      Great article,
      Thanks for sharing

    • نیم سکه
      فوریه 24, 2015 در 10:35 ق.ظ

      سلام ا زسایت خوبتون کمال تشکر دارم این قدر سوال داشتم ولی سایت خوبتون پاسخ سوالات من را داد مچکرم دوست خوب من

      • فرشید رمضانی
        فوریه 24, 2015 در 10:40 ق.ظ

        سلام دوست گرامی
        خوشحال شدم که مطالب مفید واقع شده است . این نهایت لطف و بزرگواری شما رو میرسونه که با پیامتون دلگرمم میکنید . سربلند و سلامت باشید .

    • فروشگاه اینترنتی زاینده رود
      فوریه 24, 2015 در 10:41 ق.ظ

      سلام یرای کار روی سئو سایت اشکالی داره روزانه داخل سایت های اجتماعی شد آیا گوگل پنالتی میده؟

      • فرشید رمضانی
        فوریه 24, 2015 در 10:48 ق.ظ

        سلام
        خیر دوست عزیز نه تنها مشکلی ندارد بلکه فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از مزیتهایی است که گوگل به آن امتیاز مثبت میدهد . به خصوص توییتر و گوگل پلاس .
        البته شاید من منظورتان را درست متوجه نشده باشم !

    • سلمان
      اکتبر 30, 2015 در 1:31 ب.ظ

      با سلام . متاسفانه بعضی چیز ها رو نمیشه در ایران اجرا کرد
      مثلا پست میهمان در ایران کاربرد نداره و هیچکس ازش استفاده نمی کنه
      این یه حقیقته در ایران خیلی محدودیت وجود داره مخصوصا برای ما وبلاگ نویسان

      • فرشید رمضانی
        نوامبر 15, 2015 در 12:43 ب.ظ

        سلام سلمان عزیز
        بله حق با شماست . برخی از مطالبی که ترجمه میشوند به طور کامل در ایران قابل اجرا نیستند
        ممنون

    • adamak.co
      سپتامبر 29, 2020 در 5:50 ق.ظ

      سلام.وبسایت زیبایی دارید.خیلی
      خیلی ممنون

    یک نظر اضافه کنید