• بهینه سازی سایت برای شبکه های اجتماعی ( SMO ) و یا  Social Media optimize  تکنیک جدید و بسیار موثریست که در کنار SEO , SEM  و  SMM  میتواند کمک شایانی به معرفی سایت ، برند سازی و فروش بیشتر کند . در بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی ، هدف نهایی بهتر نوشتن پست و مطلب در این شبکه ها برای جذب مخاطب و دنبال کردن مطالب ما میباشد …

    سوشیال مارکتینگ یا smo

    چرا SMO اهمیت دارد؟

    کافیست بدانید طبق آمار از هر پنج بزرگسال ، چهار نفر عضو حداقل یک شبکه اجتماعی میباشند !!! به عبارتی 80 درصد مردم دنیا ( آن بخش که تبلیغات میتواند برایشان موثر باشد ) عضو شبکه های اجتماعی هستند . تعدادی که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست . ولی به همین نسبت هم شرکت ها ، سایت ها ، پیج ها و شبکه های تلویزیونی ، افراد مشهور و …. در این شبکه ها حضور دارند و مخاطبین را به سمت خود جذب میکنند .  SMO  به شما کمک میکند تا صفحه شما نیز به مرور سری بین سر ها در آورده و طرفدار پیدا کند .

    مزایای SMO

    SMO باعث ایجاد ترافیک در سایت شما میشود ، اطلاع رسانی را سریعتر میکند ، باعث ایجاد لینک به سایت شما میشود ، تعداد صفحات بازدید در سایت شما را بالا میبرد ، صفحات فرود شما را بیشتر میکند ، پراکندگی بازدید کنندگان به لحاظ جغرافیایی ، زبان و … را به دنبال دارد ، امکان کامنت گذاشتن ، لایک کردن ، به اشتراک گذاشتن و … را بالا میبرد ، امکان بوک مارک کردن سایت شما را بالا میبرد و …..

    این موارد نه تنها به خودی خود بسیار حائز اهمیت است و باعث فروش بیشتر میگردد ، بلکه زمینه ایست برای آنکه موتور های جستجوگر به سایت شما علاقه بیشتری نشان دهند و شما را زود تر و بیشتر لیست کنند و به مرور در صفحات اول و حتی نتایج اول خود نمایش دهند.

    ضمن آنکه امکان تحلیل آمار بهتری را به شما میدهند تا تصمیم گیری ها و سیاست گذاریهای خود را بهتر و سنجیده تر انجام دهید . این واضح است که آماری که شما از بازدید ده هزار نفر بیننده سایت خود به دست می آورید بسیار کامل تر و گویا تر از مثلا” پانصد نفر است .

    چند توصیه درباره بهینه سازی شبکه های اجتماعی

    • شبکه های مجازی را بشناسید

    شاید ندانید ( و شاید هم بدانید ! ) صدها شبکه اجتماعی وجود دارد که هر کدام میتواند به اشکال مختلف به شما کمک کند . شبکه هایی برای اشتراک گذاری متن و عکس و فیلم و شبکه هایی برای بوک مارک کردن سایتها ، شبکه های تخصصی و …. سعی کنید آنها را پیدا کنید و با آنها آشنا شوید . برخی از مهمترین آنها  فیس بوک ، توییتر، فلیکر ، دیگ ، دلیشز ، استامبلوپون ، رددیت ، بلاگر ، یوتیوب ، مای اسپیس ، گوگل پلاس ، فریند فیدز ، لینک ادین و … هستند .  

    • حتما برای سایت شرکت خود یک وبلاگ در نظر بگیرید .

    وبلاگ ها سایت ها را از رکود و غیر فعال بودن خارج میکنند و میتوانند هر روز برای مشتریان شما مطالب به روز تهیه کنند . امکان اظهار نظر و ارتباط بهتر با شما را فراهم میکنند و اطلاع رسانی شما را برای مخاطبینتان سریعتر فراهم میکنند . وبلاگ ها را دقیق و با حوصله ، و با کمک از متخصصان رشته خود و با مشورت یک متخصص سئو تهیه کنید

    • نکات خاص هر شبکه اجتماعی را در نظر بگیرید

    هر شبکه اجتماعی آداب و رسوم خود را دارد ، در شبکه های اجتماعی ، همانطور که زود جذب میشوید زودتر هم دفع میشوید.هر دوی آنها فقط با یک کلیک امکان پذیر است …. پس ریزه کاریهای آن شبکه را مراعات کنید . طوری بنویسید که دیگران رغبت به اشتراک گذاری مطلب شما کنند ، اصول جستجو را در نظر بگیرید ( مثلا” در توییتر هشتگ نویسی کنید ) و یا در دلیشز از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و ….

    • از مدیا های مختلف استفاده کنید

    هر شبکه اجتماعی تمرکز به مدیای خاصی دارد ( و شاید هر گروه از شبکه های اجتماعی ) . در برخی از آنها نوشته ، در برخی دیگر عکس و در برخی دیگر فیلم حرف اول را میزند . همیشه زمانی را برای تهیه مدیا های متفاوت مانند اینفوگرافیک و ویدئو مارکتینگ  در نظر بگیرید.

    • تبلیغات کنید

    از تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، برای معرفی صفحه خود غافل نشوید ، اینکار رشد شما را حداقل در شروع کار چند برابر میکند . خارج از شبکه های اجتماعی نیز خود را معرفی کنید . در سایت خود ارتباط با شبکه های اجتماعی را راحت کنید ، بر روی کارت ویزیت و اوراق اداری خود حتما حضور خود در شبکه های اجتماعی را هم لحاظ کنید و …

    موفق باشید

    فرشید رمضانی – مدیر و مشاور تبلیغات و متخصص سئو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 118 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • رامین
      می 15, 2016 در 6:34 ب.ظ

      خیلی عالی توضیح دادید ، واقعاً ممنون

    • Dunro.com
      اکتبر 8, 2020 در 9:56 ب.ظ

      خسته نباشید مرسی به خاطر این وبسایت فوق العاده

    یک نظر اضافه کنید