نام دامنه (دومین ) سایت شما ، اولین قدم برای موفقیت

  • چگونه یک دامنه برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

    شاید این اولین سئوالی باشد که هنگام راه اندازی سایت اینترنتی به ذهن شما میرسد . این اولین سئوال یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف شما در اینترنت میباشد . میتوانید نام خوب برای سایتتان را با انتخاب یک شماره روند برای موبایلتان مقایسه کنید .

    چگونه یک دامنه برای سایت خود انتخاب کنیم ؟

    قطعا یک نام دامنه منحصر به فرد و به یاد ماندنی باعث میشود بازدید کنندگان یا مستقیما” وارد سایت شما شوند و یا اگر هنگام جستجو در موتورهای جستجوگر به سایت شما برخوردند بر روی آن کلیک کنند . ضمن آنکه نام سایت شما میتواند معرف شخصیت شما ، طرز فکر شما و میزان خلاقیت شما باشد .

    نام دومین ( Domain ) شما میتواند نام شرکت شما باشد . در این صورت فقط کافی است کوتاه ترین نام ممکن را برای آن انتخاب کنید . ادامه مقاله بر این فرض است که شما نام دیگری برای خدمات و محصولات خود در نظر دارید .

    نکاتی که باید در هنگام انتخاب دامنه در نظر بگیرید.

    به اهداف آینده فکر کنید

    شاید شما بخواهید در حال حاضر درباره طراحی سایت و سئو مطلب بنویسید ، ولی در آینده تصمیم دارید کلیه نکات درباره تبلیغات مانند طراحی ، چاپ ، بسته بندی ، ساخت تیزر تلویزیونی ، بیلبورد و … را هم به آن اضافه کنید. پس یک نام کلی برای سایتتان انتخاب کنید و از عبارات کلی تر در نام دامنه استفاده کنید .

    انتخاب فعالیت شما در نام دامنه

    حتما” یکی از مهمترین کلمات کلیدی خود را در نام دامنه به کار ببرید . در مثال بالا advertising میتواند کلمه مناسبی باشد .

    کوتاه انتخاب کنید

    تا آنجا که ممکن است نام کوتاه تری برای دامنه خود انتخاب کنید . این درست است که شما حق انتخاب 256 حرف برای دومین دارید ولی اگر اینکار را بکنید به جای کارت ویزیت باید دفترچه راهنما چاپ کنید !!! شاید در سال یکنفر از روی کنجکاوی وارد سایتتان شود …

    گوگل بهترین امتیاز را به نامهای کمتر از 12 حرف میدهد و میگوید تا 15 حرف هم خوب است ولی از بیست حرف دیگر بیشتر نباشد .هرچه کوتاه تر بهتر

    به معانی مختلف آن توجه کنید

    قبل از ثبت دامنه حتما” معانی مختلف همه کلمات را بررسی کنید به عنوان مثال consumption میتواند به شما معنی کلمه مصرف را برساند و یا بیماری واگیر دار سل … درانتخاب نام از یک فرد مسلط به زبان انگلیسی کمک بگیرید تلاش کنید نام سایتتان خوش آوا باشد خوش آوا بودن ، علاوه بر آنکه حس خوبی به مخاطب میدهد و نشان از توجه شما به بیزینستان دارد ،به خاطر سپاری آنرا هم آسان میکند .

    پسوند مناسب برای سایتتان برگزینید

    شاید شما به هر دلیل لازم باشد دامنه ای با پسوند biz , net , org , ir و یا هر چیز دیگری بگیرید و روی آن تبلیغات کنید ولی ایمان داشته باشید بدون ثبت دامین خود با پسوند دات کام به هیچ جا نخواهید رسید . 80 درصد مردم پسوند سایت شما را فراموش میکنند و از دات کام برای ورود به سایت شما استفاده میکنند .

    اگر سایت رقیبتان دات کام است ، فاتحه بیزینس خود را بخوانید . پس اگر به هر دلیل پسوند دیگری مد نظرتان است ؛ حتما دات کام آن را هم رجیستر و به پسوند مورد علاقه خود ریدایرکت کنید . به عبارتی  نامی انتخاب نکنید که با پسوند دات کام آن را کسی قبلا” گرفته باشد .

    در مجموع نامی انتخاب کنید که  جذاب، کوتاه، بی همتا، به یادماندنی، غیرقابل اشتباه، مربوط به فعالیت شما باشد و امکان غلط املائی در آن کم باشد. ولی به یاد داشته باشید که شاید شما نتوانید یک دامنه با همۀ مشخصات بالا پیدا کنید. پس لااقل این سه رکن اساسی را تا آنجا که ممکن است رعایت کنید

    به یاد ماندنی مربوط به فعالیتتان کوتاه و البته امکان ثبت آن با پسوند دات کام

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 61 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید