با استفاده از این 4 راه کار ترافیک را به سایت خود بازگردانید

  • شما می دانید که برای رقابت در عرصه ترافیک ارگانیک سایت شما باید حاوی محتوای زیبا و مفید باشد، بطوری که بتواند خواننده را مشغول و علاقمند به ادامه خواندن  آن بکند. اما اگر شما یک نویسنده خوب و قوی نباشید، تکلیف چیست؟ چگونه یک استراتژی مناسب برای محتوای سایت خود فراهم می کنید که به شما در رتبه بندی جستجوی گوگل که رقابت بالایی هم در آن جریان دارد، کمک کند؟

    در حالیکه برخی از مردم اقدام به برون سپاری و استخدام یک نویسنده می کنند، این روش همیشه یک راه حل عملی نیست، خصوصا اینکه شما در مراحل اول معرفی کسب و کار خود باشید و با محدودیت بودجه هم دست و پنجه نرم کنید.

    1392073975-bring-traffic-site-these-4-blogging-alternatives

    برای آنهایی که بدنبال تهیه محتوای مناسب از بابت الزامات سئو هستند و البته دارای توانایی های کافی در نگارش مطلب نیستند، موارد جایگزینی وجود دارد که در اینجا به شما معرفی می کنیم:

    1- داده نما یا اینفوگرافیک طراحی کنید.

    از آنجاییکه مردم از اشتراک گذاری اطلاعات مصور لذت می برند، همیشه یک اینفوگرافیک که براساس اصول و بطور مناسب تهیه شده باشد از شانس بیشتری برای گسترش ویروسی به نسبت محتوایی برخوردار می باشد که در غالب متن ارائه شده است. همچنین از آنجایی که تهیه یک اینفوگرافیک همیشه ارزان تمام نمی شود (مگر اینکه به یک طراح گرافیک ارزان قیمت دسترسی داشته باشید)، خدماتی در این زمینه بصورت آنلاین وجود دارد که به شما الگوهایی را با قیمت اندک ارائه می دهند تا بر روی آنها اقدام به تهیه اینفوگرافیک خود بکنید. از جمله این موارد می توان به سایت piktochart اشاره کرد.

    هر روشی را که در این رابطه انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که اینفوگرافیک شما باید ارائه دهنده اطلاعات جذاب بوده و از یک عنصر داستان گویی(یا تم) مناسب پیروی کند و نهایتا اینکه جمعیت هدف خاصی را مورد نظر قرار دهید. انجام تحقیقات بازار در انتخاب مجموعه مشتریان مطلوب یکی از روشهای معروف برای جمع کردن اطلاعات لازم برای چنین طراحی هایی می باشد.

    2- یک ویدئو برای نمایش در سایت یوتیوپ تهیه کنید.

    یوتیوپ دومین موتور جستجوی معروف بعد از گوگل به حساب می آید. این سایت تحت مالکیت گوگل بوده و بهتر است بدانید که گوگل در نتایج جستجوی خود همیشه اولویت بالاتری به نتایج مرتبط به این سایت داده و همچنان این رویه را حفظ کرده است. شما می توانید به این منظور یک ویدئوی کوتاه (در حدود 1 تا 3 دقیقه) را توسط دوربین موبایل خود تهیه کنید، آن را بر روی کانال یوتیوپ خود بارگذاری کنید و سپس اقدام به ترویج و معرفی آن از طریق شبکه های اجتماعی خود بکنید.

    به خاطر داشته باشید، که همانند اینفوگرافیکی که تهیه می کنید این ویدئو هم باید جذاب و برای مخاطب شما مفید و کاربردی باشد. در این زمینه می توانید به تهیه خودآموز، تعریف داستان موفقیت یکی از مشتریان خود و یا تبدیل شدن به یک کارشناس در صنعت خود و پاسخ دادن به سوالات مختلف فکر کنید.

    3- اقدام به تهیه یک نمایش با استفاده از اسلاید بکنید.

    از آنجائیکه تصاویر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و توسط موتورهای جستجو بخوبی ایندکس می شوند، اسلایدها برای بهینه سازی موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. و البته نیاز به نگارش آنچنانی هم ندارند. تنها در نظر گرفتن یک عنوان همراه با توضیحاتی کوتاه برای هر تصویر کفایت می کند. به عنوان یک نمونه از چگونگی استفاده از اسلاید بجای محتوا می توانید به مورد زیر توجه کنید: “13 نمونه از سالنهای تئاتر قدیمی و واقعا جالب

    توجه به این نکته حائز اهمیت است که ارتباط برقرار کردن اسلاید آماده شده با مخاطب نیازمند این موضوع است که محتوای انتخاب شده برای ارائه در غالب اسلاید برای این روش ارائه مناسب باشد، به عنوان مثال تهیه مجموعه چند اسلاید با هدف معرفی 10 کلمه پرکاربرد و معروف در بهینه سازی موتورهای جستجو اصلا نمی تواند موضوع خوبی برای ارائه در غالب اسلاید باشد.

    4- بجای نگارش محتوا، چرا از مشتریان و بازدید کنندگان سایت نخواهیم برای ما تامین محتوا کنند؟

    محتوای تولید شده توسط کاربر از ابزارهای بسیار مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد و تنها کاری که برای این موضوع باید بکنید مطرح کردن و درخواست  از مخاطبان و بازدید کنندگان خود برای آن می باشد. همچنین، این موضوع می تواند به بحث مطرح شدن سایت شما در شبکه های اجتماعی نیز کمک بسیاری بکند، چرا که مردم اغلب تمایل دارند تا محتوای تولید شده خود را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. شما می توانید بازخوردهای بدست آمده از این طریق را هم در یک صفحه دیگر منتشر کنید، و اگر یک سایت خرید الکترونیکی را اداره می کنید نیز می توانید از مشتریان خود بخواهید تا اقدام به نوشتن نقد در رابطه با محصولات ارائه شده بکنند.

    نویسنده نیسون دیمرز  فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی]]>

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 40 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید