21 روش ساده جهت بدست آوردن دنبال کنندگان بیشتر برای صفحه کسب و کار شما در گوگل پلاس

  • گوگل پلاس بیش از یک میلیارد کاربر ثبت شده دارد که از این تعداد چیزی حدود 359 میلیون نفر کاربر فعال هستند و به مانند بسیاری دیگر از ویژگی های هر شبکه اجتماعی، اکنون زمان آنست که اگر صفحه ای برای کسب و کار خود در این شبکه ایجاد نکرده اید، آغاز به ساختن و توسعه آن کنید.

    چگونه در گوگل پلاس فعالیت کنیم؟

    به عنوان یک مشوق جانبی، ثابت شده است که گوگل پلاس بطور چشمگیری رتبه شما را در نتایج جستجو بهینه سازی می کند و در صفحات اول گوگل نمایش میدهد، که این خود به تنهایی دلیلی کافی برای پیوستن به این زیرساخت می باشد. از طریق ساخت برند خودتان در این شبکه اجتماعی، شما قادر به ارتقاء نتایج و بهینه سازی رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو خواهید شد و کسب و کار خود را در محیط مجازی بیش از پیش معرفی و عرضه خواهید کرد.

    پس اجازه دهید به سراغ مطلب اصلی برویم و نگاهی داشته باشیم به برخی از روشهای فوق العاده که منجر به افزایش دیده شدن شما در شبکه گوگل پلاس می شود.

     گوگل پلاس

    1- در کنار صفحه تجاری برای خود یک پروفایل شخصی هم ایجاد کنید

    از پروفایل شخصی خود برای ساخت و تقویت برند مرتبط با کسب و کارتان بهره ببرید.

    تنها بخاطر اینکه هدف نهایی بدست آوردن دنبال کننده برای صفحه کسب و کار شما  است، نمی تواند به این معنا باشد که شما نباید از پروفایل شخصی خود بطور همزمان با آن استفاده کنید. در حقیقت، بهترین حالت برای شما اینست که بطور همزمان هم از پروفایل شخصی و هم از صفحه کسب و کار خودتان استفاده کنید تا هم به رشد و توسعه برند شخصی و هم رشد برند کسب و کار خود پرداخته باشید. با تاثیر بالقوه تألیف و تصنیف در بهینه سازی موتورهای جستجو، این ایده بسیار خوب و مناسب است که شما از قدرتمند بودن پروفایل شخصی خودتان مطمئن باشید.

    دو نمونه از افرادی که از پروفایل شخصی خود برای کسب و کارشان استفاده می کنند مارک ترافاگِن و مارتین شروینگتون هستند.

     گوگل پلاس

    اگر به پروفایل آنها نگاهی داشته باشید، متوجه می شوید در حالیکه این پروفایل ها بطور کامل به شخص آنها مربوط می باشد، ولی هر مطلب و صحبتی که این افراد در آن شرکت می کنند به آگاهی بیشتر نسبت به برند آنها منجر می شود.

     2- با صفحه کسب و کار خود در گوگل پلاس همانند یک وبلاگ کوچک برخورد کنید و محتوای با کیفیت در آن درج کنید

    تنها اقدام به درج نظر یا امتیاز مثبت دادن به محتوای دیگران نکنید. محتوای گیرا که توسط خودتان تهیه شده است را در آن درج کنید.

    حتما و حتما اقدام به بروزرسانی صفحه گوگل پلاس خود بصورت منظم و بر اساس یک برنامه زمان بندی شده بکنید. محتوای شما هم از نظر بصری و متن مورد استفاده باید ویژه، با ارزش و جذاب باشد. با دانستن اینکه محتوای گوگل پلاس شما از قابیلت جستجو برخوردار است، باید با این صفحات همانند یک وبلاگ کوچک برخورد بکنید (و البته یک وبلاگ قوی در آن اندازه). برای صفحه کسب و کار خود، باید محتوایی کاملا مرتبط با موضوع انتخاب شده برای آن تهیه کنید ولی در پروفایل شخصی خود می توانید از مطالبی در رابطه با موضوعات دیگر هم استفاده کنید.

     گوگل پلاس

    3- افراد و کسب و کارهای های مرتبط را به محافل یا اجتماع های خود در گوگل پلاس اضافه کنید

    افراد یا کسب و کارهایی را که به آنها علاقه دارید دنبال کنید، و البته تعدادی هم اقدام به دنبال کردن شما می کنند.

    برعکس فیسبوک یا برخی دیگر از شبکه های اجتماعی که در آنها براحتی می توانید تعداد انبوهی از پروفایل های جعلی و ساختگی پیدا کنید، گوگل پلاس خیلی شلوغ و پرجمعیت نیست. علاوه بر این محدودیت های ایجاد شده در این شبکه نیز به اندازه دیگر شبکه ها نمی باشد. اگر زمانی برای آماده سازی پروفایل، توضیحات تصویر و . . . آن صرف کرده اید، خیلی راحت اقدام به اضافه کردن افراد مرتبط به جمع های خود بکنید که خود منجر می شود تا تعداد بسیار زیادی اقدام به اضافه کردن شما بکنند.

    بخاطر داشته باشید که شبکه سازی و توسعه دادن فعالیت های خود را فقط باید از طریق پروفایل شخصی خود انجام دهید. از آنجائیکه هر قدر بیشتر قادر به مدیریت و وارد شدن به جمع ها و محافل دیگران باشید، از طریق اشتراک گذاری مطالب صفحه کسب و کار خود در پروفایل شخصی خودتان، این مطالب را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید، این موضوع بطور غیر مستقیم به نفع صفحه کسب و کار شما می شود.

     گوگل پلاس

    4- بصورتی معنا دار به برقراری ارتباط با دیگر کاربران بپردازید

    بیشتر از یک صفحه باشید. فعال باشید و با افراد ارتباطی دو سویه داشته باشید.

    غیر از ارسال محتوا، لینکهای کاربردی یا تصاویر بصورت منظم، شما نیاز دارید تا با طرفداران و دنبال کنندگان خود بصورت دو سویه و تعاملی به برقراری ارتباط بپردازید. برای پروفایل مرتبط با کسب و کار، تعامل و مشارکت شما تنها محدود به سوالهای مطرح شده توسط مردم، پیغام ها و ارسال محتوا بر روی برخی از محافل و اجتماع های دیگر می شود.

    اما شبکه سازی اصلی از طریق پروفایل شخصی شما انجام می گیرد و در حقیقت چیزی بسیار بیشتر از امتیاز مثبت دادن به ارسال های دیگران است. شما باید با دیگر افراد فعال در حوزه فعالیت خود تعامل هدفمند برقرار کنید، زمانی را برای بررسی و مطالعه محتوای درج شده توسط آنها صرف کنید و نظرات مناسب درج کنید و همچنین در رویدادها، صحبت ها و بحث های آنها شرکت کنید.

    5- همیشه به موضوعات پر طرفدار توجه کنید تا متوجه شوید که طرفداران شما در رابطه با چه موضوعاتی صحبت می کنند

    در این رابطه می توانید از ویژگی کاوش کردن استفاده کنید تا متوجه شوید که چه مطالبی در حوزه شما داغ و مطرح هستند.

    همیشه در مرورگر خود زبانه هایی را در ارتباط با موضوعات پر طرفدار باز نگاه دارید، این کار به شما دید خوبی می دهد تا متوجه شوید که چه مطالب، تصاویر و جیف هایی (بافت های گرافیکی ثابت یا متحرک) دارای بیشترین آمار دیده شدن در بین جمعیت مخاطبین هدف شما می باشد و البته در اغلب موارد، شما می بیند که بخش اعظم این محتوای ارائه شده توسط آنها دست اول و خلاقانه نیست. همچنین، مطالب شما در صفحه کسب و کار باید مرتبط با موضوع آن باشد ( در این رابطه می توانید از پرسیدن سوال، رای گیری یا . . . برای جذابیت بیشتر آن استفاده کنید)، و همیشه نیز می توانید از برخی مطالب خارج از موضوع و نامرتبط در پروفایل شخصی خود برای به دست آوردن تعدادی دوست جدید استفاده کنید.

    6- در جستجوی کاربرانی باشید که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید

    از ویژگی جستجو در گوگل پلاس برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود استفاده کنید.

    در حالی که تلاش می کنید تا با مردم تعامل برقرار کنید، یا خیلی ساده آنها را در مجموعه مخاطبین خود اضافه کنید، باید بر روی مخاطبین هدف خود نیز تمرکز داشته باشید، خصوصا افرادی که فعال و اثر گذار هستند. به این منظور و برای پیدا کردن این دسته از افراد می توانید از جستجوی گوگل پلاس و ویژگی امواج در آن استفاده کنید تا ببینید که چه کسانی ارزش سرمایه گذاری زمانی را دارند و چه کسانی در این مجموعه قرار نمی گیرند.

     گوگل پلاس

    7- زمان بهینه ارسال محتوا برای مخاطب خودتان را مشخص کنید

    زمان ارسال محتوا را تغییر دهید تا متوجه شوید در چه زمان هایی بهترین نتیجه را از این ارسال ها بدست می آورید.

    بر اساس گروه سنی، منطقه زمانی، نوع اشتغال بازار هدف، محتوا و ارسال های انجام شده در زمانهای مختلف می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. این امر بدین معنا نیست که کیفیت محتوای شما اهمیت ندارد، اما اطلاع داشتن از زمان بهینه ارسال محتوا برای قرار گرفتن در معرض دید حداکثر میزان مخاطب و همچنین دریافت پاسخ از آنها دارای اهمیت بسیار بالایی است. البته بهترین روش برای اطلاع یافتن از این موضوع آزمودن و مقایسه نتایج می باشد. اگر ارسال کردن مطلب توسط خودتان یا یک فرد دیگر بر اساس یک زمان بندی مشخص امکان پذیر نمی باشد می توانید برای این برنامه ریزی از ابزاری شبیه به بافراَپ Bufferapp استفاده کنید.

     گوگل پلاس

    8- با روشهای فعال سازی ارسال نوتیفیکیشن آشنا شوید و از آنها بصورت صحیح استفاده کنید

    مخاطبان خود را با استفاده از نوتیفیکیشن های اتفاقی آزرده نکنید.

    روشهای فعال سازی و استفاده از نوتیفیکیشن ها را بشناسید، اما بدانید که مرز بسیار باریک و حساسی بین سود بردن از این روشها و وارد شدن به محدوده ممنوعه انتشار هرزنامه وجود دارد.

    بر اساس تمایلات و علایقی که توسط کاربران تعیین شده است، تقریبا 20 عمل مختلف وجود دارد که یاعث می شود تا یک نوتیفیکیشن برای اطلاع رسانی به آدرس ایمیل یا تلفن موبایل مخاطب ارسال شود. برای اطلاع پیدا کردن از این روشها، شما می توانید به بخش تنظیمات گوگل پلاس در پروفایل خود مراجعه کنید و در زیر قسمت تنظیمات “دریافت نوتیفیکیشن(receive notifications) این موارد را ببینید.

     گوگل پلاس

    9- برای ایجاد قدرت و اعتبار خود از ویژگی پخش زنده پاتوق های (Hangouts on Air) گوگل پلاس استفاده کنید

    پخش زنده پاتوق ها   (Hangouts ) روشی بسیار عالی برای برندینگ خود و کسب و کارتان به عنوان یک کارشناس می باشد.

    اگر در موضوع فعالیت خود به عنوان یک کارشناس شناخته می شوید ( یا می توانید از حضور یک کارشناس بهره ببرید)، پخش زنده پاتوق های گوگل روشی فوق العاده برای درگیر کردن و تحت تاثیر قرار دادن کاربران هدف شما می باشد. در عین اینکه برنامه ریزی کردن، آماده کردن و تبلیغات چنین برنامه هایی نیازمند زمان بسیار است، اما صرف این زمان ارزش نتایج آن را دارد. از طریق ترتیب دادن گاه گاه چنین رویدادهایی شما می توانید مجموعه ای از دنبال کنندگان فعال را برای خود جمع کنید و این موضوع خود می تواند قدم مهمی برای تبدیل شدن به یک فرد موثر و قدرتمند در بازار شما باشد.

     گوگل پلاس

    10- رویداد هایی را ترتیب دهید و دنبال کنند گان خودتان را به شرکت در این رویدادها دعوت کنید

    اجتماعی باشید و رویدادهایی را از طریق گوگل پلاس ترتیب دهید.

    برای ترفیع و تبلیغ پاتوغ های خود، محفلی از کاربران گوگل پلاس را که می خواهید در مجموعه هدف شما قرار گیرند، تشکیل دهید. رویدادی را ترتیب دهید و دعوتی در این رابطه به تمامی افراد قرار گرفته در آن محفل ارسال کنید. برای جمع کردن تعداد افراد بیشتر، از یک عنوان و نشان جذاب در بالای صفحه مربوطه استفاده کنید. همچنین افراد دعوت شده را تشویق به اشتراک گذاری این رویداد با دوستان خودشان بکنید. همچنین باید این رویداد را در بخش تنظیمات بصورت یک رویداد عمومی در بیاورید تا همگان بتوانند آن را ببینند و در صورت تمایل در آن شرکت کنند(مگر اینکه خواهان وجود نوعی از محدودیت در رابطه با شرکت کنندگان باشید).

     گوگل پلاس

    11- در مطالب خود به دیگران اشاره کنید

    از طریق نام بردن از دیگر کاربران، گوگل پلاس بطور خودکار نوتیفیکیشنی را برای آنها ارسال می کند.

    همانند توئیتر، شما می توانید با استفاده از علامت + در مطالب خود و انتخاب کردن مخاطب از منویی که بصورت بالا به پایین باز می شود افراد بخصوصی را مخاطب خود قرار دهید. نام بردن از افراد دیگر در مطالب ارسالی از طرف شما روش خوبی برای دخالت دادن آنها، خصوصا افرادی که از تاثیر گذاری بالایی برخوردار هستند، در بحث ها و صحبت ها می باشد.

     گوگل پلاس

    12- از هشتگ ها برای پیوند دادن مطالب ارسالی خود به موضوعات مطرح و پرطرفدار استفاده کنید

    هشتگ ها کمک می کنند تا محتوای شما توسط تعداد زیادی از کاربران دیده شود.

    هشتگ ها برای برچسب زدن و مرتبط ساختن مطالب بروزرسانی شده به مطالب دیگر، اخبار و رویدادها در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و گوگل پلاس مورد استفاده قرار می گیرد. البته در حال حاضر هشتگ ها در محیط گوگل پلاس از قابلیت جستجو شدن هم برخوردار شده اند، بنابراین شما نیاز دارید تا بیشترین استفاده را از هشتگ ها به عمل بیاورید. می توانید به سراغ برخی از موضوعات پر طرفدار بروید و برخی از هشتگ های استفاده شده در آنها را که با محتوای شما مرتبط می باشد برای بیشتر و سریعتر دیده شدن مطالب خود استفاده کنید.

     گوگل پلاس

    13- از مردم و کاربران بخواهید تا برای بیشتر دیده شدن مطالب شما به آنها امتیاز مثبت بدهند

    از اینکه بخواهید مردم به محتوای شما امتیاز مثبت بدهند و آنها را به اشتراک بگذارند ترس و واهمه ای نداشته باشید.

    زمانی که یک نفر به مطلب ارسال شده شما امتیاز مثبت می دهد، مطلب شما در خوراک خبری افرادی که آنها را دنبال می کنند نیز نمایش داده می شود. البته هیچ نکته بدی نیز در رابطه با درخواست از دیگران برای دادن امتیاز مثبت در صورت پسندیدن مطالب شما وجود ندارد (البته نیازی به گفتن نیست که شما پیش از هر کاری باید سعی کنید تا مطالبتان ارزش امتیاز مثبت را داشته باشد). برای برخی، این موضوع می تواند تا حدودی بسیار سخت باشد، اما گاهی اوقات یک ترغیب کننده بسیار ساده می تواند تفاوت مورد نظر را ایجاد کند.

    14- بطور منظم اقدام به بروزرسانی و ارسال محتوا کنید تا در خوراک خبری دنبال کنندگان خود قرار داشته باشید

    از طریق ارسال منظم، همیشه در ذهن کاربران خود قرار خواهید داشت.

    نیازی به یادآوری این موضوع نیست که شما باید همیشه صفحه گوگل پلاس خود را بطور منظم بروزرسانی کنید. اینکه شما بتوانید از این طریق بازخوردی از طرف دنبال کنندگان خود بدست بیاورید نیازمند زمان است، اما دیده شده که برخی از شرکت ها و کسب و کارها پروفایل خود در این شبکه ها را تنها به دلیل اینکه پاسخ خوب و راضی کننده ای از طرف دنبال کنندگان خود بدست نیاورده اند رها می کنند. از طریق بروزرسانی محتوا و پروفایل خود بصورت منظم، در اذهان کاربران خود همیشه نو و بروز باقی خواهید ماند، و زمانی که آنها به گونه ای نیاز به خدمات ارائه شده از طرف شما داشته باشند، شما جزء اولین کسانی هستید که به آنها مراجعه می کنند.

    15- از دوستان و دیگر افراد مرتبط با شما دعوت کنید تا صفجه کسب و کار شما را دنبال کنند

    در ابتدا برای تشکیل دادن مخاطبان اولیه خود از دوستان و همکاران خود در دنیای واقعی استفاده کنید.

    فراموش نکنید که دوستان، همکاران، مشتریان و هر گروه دیگری را که با آنها در تماس هستید دعوت کنید تا صفحه کسب و کار شما را دنبال کنند. داشتن دنبال کننده بسیار خوب و مفید می باشد (خصوصا برای کسب و کارهای کوچک)؛ چرا که همچنان که پول، پول می آورد؛ امتیاز مثبت و دنبال کننده نیز امتیاز مثبت و دنبال کننده بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

     گوگل پلاس

    16- به یکی از کارمندان خود آموزش دهید تا صفجه گوگل پلاس شما را مدیریت کند

    کارمندان با مهارت به شما اجازه می دهند تا تمرکز بیشتری بر روی استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید.

    کارمندان خود را آموزش داده و تشویق کنید تا از شبکه های اجتماعی مختلف از قبیل گوگل پلاس، لینکداین یا توئیتر استفاده کنند. در این رابطه شما می توانید از برخی از انواع تشویقی هم استفاده کنید و این روش هم برای شما و شرکت و هم برای کارمندان مفید می باشد.

    17- آدرس صفحه گوگل پلاس خود را به امضای دیجیتال خود اضافه کنید

    کنترل کنید و مطمئن شوید که پروفایل گوگل پلاس شما در فرایند برندینگ شما قرار دارد.

    همواره اقدام به تبلیغ و ترفیع صفحه گوگل پلاس خود در امضای دیجیتال، کارتهای ویزیت، یا هر رسانه تبلیغاتی دیگری که مورد استفاده شماست، نمائید.

    18- در قسمت تاریخچه هر محتوایی که ارسال می کنید آدرس پروفایل گوگل پلاس خود را نیز درج کنید

    مقام و مرتبه خود را به عنوان یک نویسنده شکل دهید و رفته رفته تبدیل به یک کارشناس شوید.

    در هر فرصتی که به عنوان نگارنده مهمان در وبلاگ های دیگر پیدا می کنید حتما آدرس پروفایل خودتان را در قسمت مشخصات نگارنده درج کنید. از این طریق نه تنها تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش می دهید(اگر مطلب نگاشته شده از کیفیت کافی و وبلاگ مورد نظر از سابقه مناسبی برخوردار باشد)، بلکه این موضوع موجب شناخته تر شدن شما به عنوان یک نویسنده می شود.

    19- از ویژگی امواج گوگل برای پیدا کردن افراد تاثیر گذار در بازار هدف خود استفاده کنید

    امواج گوگل یک ویژگی فوق العاده است که به شما کمک می کند تا افراد مناسب برای برقراری ارتباط را شناسایی کنید.

    از امواج گوگل برای پیدا کردن افراد پرقدرت که در بازار هدف شما دارای تاثیر زیاد بوده و از طرفداران زیادی نیز برخوردار می باشند استفاده کنید. این ویژگی دقیقا به شما اجازه می دهد تا ببینید که چه کسانی در حال ایجاد موج هستند و چه کسانی اصلا فعالیتی ندارند. البته نیازی به یادآوری این مطلب نیست که شما هم باید افرادی را هدف قرار دهید که از بیشترین تعداد دفعات اشتراک گذاری مطالبشان توسط دیگران برخوردار هستند و هم کسانی که این اشتراک گذاری ها را انجام می دهند (و البته در این مقاله می توانید با اثر موج گوگل بیشتر آشنا شوید.)

    20- به اجتماعاتی بپیوندید که با بازار هدف شما مرتبط هستند یا اینکه این اجتماعات را خود تشکیل دهید

    در اجتماعات مرتبط با زمینه فعالیت خود فعال باشید و با دیگر افراد حاضر در آنها به تعامل بپردازید.

    جوامع مختلف موجود در گوگل پلاس شبیه فروم های آنلاین، بوردهای پیام رسانی و گروه های فیسبوک هستند که افراد مختلف ولی با علایق مشترک می توانند در آنها گرد هم جمع شوند و با یکدیگر اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند، سوال بپرسند و یا بحث هایی را آغاز کنند. شما (در حین استفاده از پروفایل شخصی یا صفحه مربوط به کسب و کار خود) می توانید این جوامع را جستجو کرده و برای تعامل با مخاطب هدف خود به موارد مرتبط ملحق شوید. اگر هیچ جامعه و فضای مورد نظر و علاقه ای برای خود پیدا نکردید می توانید خودتان اقدام به راه اندازی یک نمونه از آنها بکنید.

    21- از نشان گوگل پلاس بر روی وبسایت خود استفاده کنید

    نشانی از گوگل پلاس در سایت خود قرار دهید تا مردم متوجه شوند که شما حضوری در شبکه های اجتماعی دارید.

    از زمان آغاز به کار گوگل پلاس بیش از 2 سال می گذرد، اما با این وجود می بینیم که تعدادی از شرکت ها اقدام به ترفیع و تبلیغ صفحات خود در فیسبوک و توئیتر می کنند، در حالیکه تعداد شرکتهای بسیار اندکی هستند که لینکی از صفحه گوگل پلاس خود را در سایت خود منتشر کرده اند و تنها دلیل عمده آنها در این رابطه هم این است که این شبکه هنوز به قدر کافی مطرح و شناخته شده نیست. شما اصلا نباید منتظر باشید تا چند نفر از کله گنده های حوزه سئو اعلام کنند که استفاده از این شبکه یک باید غیر قابل چشم پوشی است یا اینکه رقبای شما قبل از شما شروع به استفاده از آن بکنند، چرا که آن موقع دیگر خیلی دیر شده است.

    زمانی که یک صفحه گوگل پلاس برای خود ایجاد کردید، دیگر نباید وقت خود را با قرار دادن یک نشان، لینک یا ویجت بر روی وبسایت تلف کنید. شما به این منظور می توانید از نشان، ویجت یا آیکون رسمی گوگل پلاس که به پروفایل شما لینک می شود استفاده کنید. استفاده از نشان گوگل پلاس برند شما را نیز برای ویژگی تماس مستقیم دارای صلاحیت لازم می سازد.

    با این وجود، از این نشان ها با دقت بیشتر استفاده کنید و هدف نهایی خود را هرگز فراموش نکنید. اگر هدف نهایی شما فروش یک محصول یا سفارش خاصی است، پس قبل از اضافه کردن این نشان ها بر روی سایت باید بیشتر بیاندیشید، چرا که این نشان ها باعث می شود تا مخاطب از سایت شما خارج شود و با ورود به شبکه های اجتماعی شما در حقیقت از فروش یا سفارش محصول دور می شود.

    همانطور که می بینید، روشهای بسیار زیادی برای برقراری تعامل با دیگران در گوگل پلاس وجود دارد. اکنون بشتابید، و در حالیکه این شتاب و حرکت همچنان در حال شکل گیری است، شاهد سوار شدن کسب و کار خود بر موج پر قدرت گوگل پلاس باشید.

    نویسنده استفان والش – 28 فروردین 1393
    فرشید رمضانی: مشاور سئو | مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 179 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید