چگونه از تصاویر در وبسایت خود استفاده کنیم؟

  • تصاویر یکی از قدرتمند ترین عناصر بر روی سایت شما هستند. اگر بدرستی از آنها استفاده شود، به توسعه کسب و کار شما کمک بسیار زیادی می کنند. اما اگر بخوبی از آنها استفاده نکنید تمام تلاش و کار را شما را از بین برده و بدون نتیجه می سازند.

    قوانین و البته مزایای بسیار زیادی در استفاده از آنها وجود دارد که به نظرم دانستن آنها جالب است.

    بنابراین من تصمیم گرفتم تا مهمترین موارد را در رابطه با استفاده از آنها در یک مجموعه برای شما ارائه کنم تا بتوانید از آن به عنوان یک مرجع برای خود استفاده کنید.

    کارکردهای اصلی تصاویر:

    –         تصاویر جلب توجه می کنند (تصاویر اولین چیزی هستند که یک بازدید کننده در بازدید از سایت شما به آن نگاه می کند.)

    –         تصاویر برابر با اعتبار سایت و . . . هستند.

    –         تصویر تجسم کننده یک محصول، مفهوم یا یک پیام می باشد.

    باید ها و نباید ها در استفاده از تصاویر:

    1 – بهترین تصاویر برای جلب توجه مخاطب آن دسته از تصاویر هستند که در رابطه با موضوعات غذا، جنسیت (اشاره ضمنی کافی است) یا تصاویر مربوط به صورت انسان است. هر گونه تاثیر حاصل از تغییر می تواند موجب جلب توجه بیشتر شود، بنابراین تغییر تصاویر استفاده شده را مد نظر داشته باشید.

    2 – از تصاویر برای جلب توجه نسبت به پیام اصلی خود استفاده کنید: به عناوین هر صفحه، بخش های مشخصی از هر متن، بخش اشتراک بازدید کننده یا منو سفارش کالا.

    برای انجام دادن چنین کاری، از تصویر یک شخص (یک شیء) که در حال اشاره کردن، نگاه کردن و یا هدایت کردن یه نقطه ای از خاص می باشد استفاده کنید. از آنجاییکه چشم انسان بصورت طبیعی در ابتدا به سمت تصویر جلب می شود، شما از این طریق می توانید مسیری را برای ادامه دادن مسیر دید مخاطب ایجاد کنید. همچنین برای اینکه تاثیر آن را افزایش دهید می توانید این موارد استفاده از عکس و ایجاد یک مسیر مشخص برای هدایت دید را برای آنها بصورت همزمان و با هم بکار ببرید.

    تصاویر در وبسایت

    نمونه استفاده از یک عنصر اشاره کننده که به بخش خاصی از سایت اشاره می کند (productlaunchformula.com)

    تصاویر در وبسایت

    نمونه ای از جلب توجه به قسمت اصلی صفحه – بخش ثبت نام و مشترک شدن – از طریق استفاده از تصویر یک شخص که به سمت آن نگاه می کند (www.chemistry.com)

     3 – یک راه دیگر برای جلب توجه بازدید کننده به بخش خاصی از سایت مخفی کردن آن بخش از سایت در زیر یک تصویر است که این تصویر پس از گذشت چند ثانیه از باز شدن تصویر ناپدید می شود. بطور ناخودآگاه نگاه بازدید کننده به سمت تصویر جلب می شود و در آن نقطه باقی می ماند، حتی اگر تصویر مورد نظر بعد از چند ثانیه حذف شود.

    4 – از شرح عکس در زیر تصاویر استفاده کنید. با این وجود باید مطمئن باشید که این تصویر و شرح درج شده در زیر آن پیام اصلی صفحه شما رو انتقال می دهد. یک جریان طبیعی برای چشمان شما دوخته شدن به یک تصویر و سپس متوجه بخش زیرین آن شدن است. مردم ممکن است عنوان شما را نخوانند، اما همیشه شرح تصویرهای درج شده توسط شما را می خوانند.

     5 – از تصاویر افراد مختلفی استفاده کنید که حاکی از آن احساساتی است که شما می خوهید در مخاطب خود بوجود آورید. بخاطر عملکرد نورون های آینه ای، ما بصورت طبیعی تمایل داریم تا با دیگران همدردی کنیم، حتی اگر این دیگران در غالب تصویری از یک انسان واقعی باشند. اگر شما از تصویر صورت خندان استفاده کنید، فرد مخاطب شما هم لبخند می زند. در مقابل اگر شما از تصویر یک فرد عصبانی یا ناراحت استفاده کنید، همان احساسات را در فرد بازدید کننده و مخاطب خود بوجود می آورید.

    در اغلب موارد شما خواهان این هستید که مخاطب شما در یک وضعیت احساسی شاد و خوشحال قرار بگیرد. دلیل این موضوع اینست که در زمان شادی ما تمایل بیشتری نسبت به امتحان کردن موارد جدید و نو داریم (که در این مورد خاص به برند و محصول شما اشاره دارد). با این وجود ممکن است شما بخواهید احساسی مملوء از برانگیختگی و تحریک شدن را در فرد مخاطب ایجاد کنید که در این حالت وی بیشتر از حالت عادی به شما توجه می کند.

      6-   متن را به چند بخش مختلف تقسیم کنید تا به طول مناسب و بهینه برای هر خط دست پیدا کنید. از آنجاییکه مردم دوست ندارند خطوط طولانی را بخوانند، از عناصر طراحی مختلف مانند تصاویر استفاده کنید، تا طول آنها را مناسب و بهینه کنید. فقط بخاطر داشته باشید که این تصاویر باید با پیام شما مطابقت داشته باشند و در تراز با یکدیگر قرار بگیرند، پس از هر تصویری در متون خود استفاده نکنید.

     7- محصول خود را نمایش دهید. اینکه شما بتوانید محصول خود را به وضوح و کامل نشان دهید از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. خصوصا زمانی که محصول شما یک محصول فیزیکی است و رقیب شما فروشگاههایی هستند که بصورت فیزیکی محصول خود را عرضه کرده و فرصت لمس شدن محصول و امتحان کردن آن را به مشتری می دهند.

    دلیل این موضوع همان چیزی است که بنابر آن گفته می شود شما باید محصولات خود را تا آنجایی که مقدور است با جزئیات کامل معرفی کنید. از تمام جزئیات تصویری را ارئه دهید، بر روی مواد مصرفی زوم کنید و تمامی اَشکال مختلف محصول و گزینه های انتخابی موجود برای مشتری را با استفاده از تصاویر نشان دهید.

     8- همیشه تصاویر را همگام و منطبق با گفته های پیشین خود انتخاب کنید که این موضوع خود باعث می شود تا اعتماد بازدیدکننده نسبت به شما افزایش بیابد و کسب و کار شما برای آنها باور پذیرتر جلوه کند.

     9- تصاویر مختلف را به ادعاها و گفته های اصلی خود اضافه کنید. همانطور که در بالا گفته شد، شما در اینجا از این حقیقت استفاده می کنید که تصاویر موجب اعتبار بیشتر برای شما می شود. اگر شما در حال ارائه یک مفهوم یا مطلب جدید هستید یا اینکه قصد دارید چشم انداز خود را توجیح کنید، مطالعات نشان داده است که اضافه کردن یک تصویر به پیام شما می تواند موجب موفقیت بیشتر شما شود.

     10- تصویری را به بخش مشترک شدن بازدید کننده اضافه کنید که بخوبی نشان دهد که در صورت مشترک شدن در سایت شما چه چیزی بدست می آورد.

     11- نکته آخر اینکه در سایت خود از تصویر خودتان و اعضاء تیم شرکت خود استفاده کنید. سایت خود را با تصویری مجهز کنید که نشان دهد در پشت تهیه و توزیع این محصول افرادی واقعی حضور داشته و فعالیت می کنند. این موضوع باعث ایجاد اعتماد، اعتبار و ارتباط می شود. این امر یکی از قویترین کاربردها و استفاده ها از تصاویر است که شما می توانید به نفع خود از آن بهره ببرید.

    و نکات منفی در رابطه با عکسها اینکه :

     1- از عکسهای خوش نما و آرشیوی زیاد استفاده نکنید. عکسهای اینچنینی غیر طبیعی و به دور از واقعیت به نظر می رسند. مخاطب شما نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند. مطالعاتی که توسط گروه نورمن نیِلسِن در رابطه با ردیابی چشم انجام شده نشان می دهد که ما عموما تمایل داریم تصاویر اینچنینی را در بازدیدهای خود از سایت ها نادیده بگیریم.

     2- از استفاده از تصاویری که هیچگونه ارتباطی با پیام عرضه شده از طرف شما برقرار نمی کند خودداری کنید. تصاویر استفاده شده باید در پشتیبانی و تطابق کامل با پیام عنوان شده از طرف شما باشند، اگر اینگونه نباشد، براحتی موجب حواس پرتی و رانده شدن بازدید کننده از سایت شما می شود.

     3- از تصاویری که هیچ هدفی بجز تزئین سایت شما ندارد یا صرفا برای پر کردن فضا بکار گرفته شده اند استفاده نکنید. استفاده از تصاویر باید جنبه استراتژیک داشته باشد. اگر اینگونه نباشد، ممکن است بیش از کمکی که به شما می کند باعث ضرر زیان به شما و سایتتان شود. بخاطر داشته باشید که تصاویر در جلب توجه مخاطب بسیار پرقدرت می باشند. بنابراین توجه داشته باشید که توجه مخاطب خود را به سمت موارد بی اهمیت یا مواردی که اصلا ارتباطی به سایت و هدف شما ندارد جلب نکنید.

    نویسنده ماگدا کای – 13 بهمن 1391

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    این مطلب در مجموع 136 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید