چگونه گوگل را متقاعد کنیم که جستجوکنندگان را به سایت ما هدایت کند؟

  • امروز یکی از مهمترین بحث ها و اسرار آمیزترین نکات الگوریتم های گوگل را برایتان مینویسم که نقش عمده ای در هدایت جستجوگران به سایت شما داشته و احتمال آنکه مطلب شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود بیشتر میشود.

    الگوریتمهای گوگل در سالهای اخیر تمرکز بالایی را بر روی آنالیز و بررسی محتوای سایتها گذاشته اند و همه تلاششان بر اینست که نزدیک ترین سایت ها و پیج ها را ، نسبت به خواسته جستجو کننده ها ، به آنها نمایش دهند . این امر باعث شده است که امروزه ، گوگل به موتور جستجوی اول دنیا تبدیل شده و کاربران احساس کنند ، در گوگل زودتر به نتیجه دلخواه خود میرسند . اما دلیل این دقت و یافتن جستجوهای بهتر چیست ؟

    الگوریتمهای گوگل

    الگوریتم پنگوئن گوگل

    فرض کنید شما در حال تهیه یک مقاله درباره مولانا هستید و برای پژوهش بیشتر ، وارد گوگل شده و کلمه مولوی را جستجو میکنید … واقعا” اگر اولین نتیجه جستجوی گوگل این باشد ، چه احساسی خواهید داشت

    پرنده فروشی … آدرس – خیابان مولوی _ پلاک ….

    یا حافظ را جستجو کنید و کلمه ” خداحافظ ” را برایتان پیدا کند … قطعا اگر این موارد تکرار شود ، کم کم به این فکر می افتید که جستجوگر دیگری را انتخاب کنید .

    گوگل برای رفع این مشکل ، محتوای مطلب شما را آنالیز کرده و کلمات کلیدی ، چگالی آنها و کلمات هم ردیف ، هم معنی ، هم خانواده و از همه مهمتر کلماتی که ممکن است به یکدیگر مربوط باشد را تشخیص داده و سپس آنرا به جستجو کننده نمایش میدهد.

    مثال از طرز بررسی گوگل پنگوئن

    فرض کنید میخواهید مطلب درباره  ” شیر” بنویسید . به دو مثال زیر توجه کنید : در جنگلهای ایران ، نژادی از شیر یافت میشود که نسل آنها  به دلیل شکار های بی رویه در حال انقراض است و پناهگاه های طبیعی آنها هر روز توسط شکارچیان پیدا شده و …. در ابتدای زمستان شیر کولرها را باز بینی کرده و درصورت لزوم آنها را ببندید تا نیاز به تعمیر پیدا نکرده و نقص کمتری پیدا کنند . تعمیرکاران کولر توصیه میکنند از شیرهای برنجی استفاده کرده  و ….

    در مثال اول جنگل، نژاد، شکار، انقراض، طبیعی، شکارچیان و …. گوگل را متقاعد میکند که شما درباره حیوان شیر مطلب نوشته اید و در مثال دیگر ، کولر ، تعمیر ، نقص ، تعمیر کاران و شیرهای برنجی و ….  به گوگل کمک میکند که جستجوگران این دسته را به سمت شما هدایت کند .

    پس اگر در مقاله شما کلماتی مانند دیوان اشعار ، شمس تبریزی ، مولانا و … وجود داشته باشد ، نشان میدهد که محتوای شما درباره یک شاعر است و نه یک پرنده فروشی . این مطلب خیلی جاها در فارسی و انگلیسی و یا هر زبان دیگری کاربرد دارد … موس ، میتواند درباره یک حیوان باشد و یا قطعه ای از کامپیوتر . پس اگر کسی تعمیر موس را جستجو کند ، شما باید در مقاله و محتوای مناسب خود ، به شکلی عمل کرده باشید که گوگل تشخیص دهد سایت شما در اینباره است نه درباره جانوری به نام موش .

    پیشنهاد میکنم مطلب قرارگرفتن در صفحه اول گوگل را هم در همین راستا مطالعه بفرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    این مطلب در مجموع 220 بار و امروز 1 بار مشاهده شده است.
    .

    نظرات

    • leila khosravian
      آوریل 19, 2016 در 3:35 ب.ظ

      با سلام، بسیار مفید بود.متشکرم

    یک نظر اضافه کنید